טופס 17 לMRI וההחלטה להגיש "מעומדות" ל-קוד מחלה קשה – תווית מספר 2

6.9.2011

בצאתי מביקורי הראשון אצל דר בלה קאופמן בתל השומר פניתי לקבוע תורים להמשך. הכל הלך ממש חלק והפקידות שיתפו פעולה ועזרו. אני לא יודעת אם זה תל השומר או המחלקה המסוימת הזו אבל כולן רוצים לעזור ולא שמו רגלים כמו לפעמים במקומות אחרים. הפקידה שלחה את הפקס למרכז מרב (מרכז בריאות השד בתל השומר שעושה את כל הבדיקות תחת קורת גג אחת).

לא הספקתי להגיע הביתה והתקשרו אלי ממרכז מרב וקבעו איתי תור לMRI לעוד חודש וחצי – מיד אחרי סוכות בשעת בוקר נוחה. לא האמנתי איזה נחמדות ואפילו אמרתי לבחורה בטלפון שאני היתי מטופלת באיכילוב ועכשיו עוברת אליהם והיא אמרה שהיא מקווה שאני אוהב להיות אצלהם. תשובתי אליה היתה – שאני כבר אוהבת.

נתבקשתי להוציא טופס 17, פעולה שצריכה היתה לעבור דרך רופאת המשפחה שלי. כמובן שכל הבירוקרטיה לא הלכה טוב ולא אישרו לי את הבדיקה. הינו כבר לקראת יום כיפור ואני היתי בלחץ שלא יספיקו לערער על ההחלטה. עצבן אותי שאני צריכה להתעסק בכל ה"חרה" הזה גם. הרופאה שלי ממש רצתה לעזור ואחרי שיחה איתה העברתי לה  את פרטי הניתוח, הפתולוגיה והמכתב מדר בלה קאופמן. הטענה של מחלקת האישורים היתה שלא עברה שנה מהMRI האחרון ולכן לא מאשרים. הבדיקה עולה 2200 שח ואני לא רציתי לקחת את הסיכוי שלא אקבל את האישור ולכן יצאנו למתקפה חוזרת. כמובן שאחרי הבקשה החוזרת שלי שכללה את תוצאות ניתוח הכריתה, מכבי אישרו את הבדיקה ונותר רק לפנות למזכירות מכבי בשביל להחליף את מיקום הבדיקה בטופס ה17 מבדיקה באסותא לבדיקה בתל-השומר – עוד פרוצדורה שלמזלי עברה חלק.

בשיחתי עם רופאת המשפחה עלתה השאלה לגבי "קוד מחלה קשה". מונח שלא הכרתי קודם אבל במזכירות הקופה שאלו אותי אם יש לי אותו. רופאת המשפחה אמרה שתוכל להגיש בקשה על סמך הפתולוגיה שלי. דברתי שוב עם המזכירות והן טענו שאת "קוד מחלה קשה" צריך להגיש דרכן אז שוב הגשתי את הנירת והפעם למזכירות. לא ידעתי מה זה אומר אבל הבנתי שזה יכול לעזור לי אז למה לא?!

לפני חודשים נודע לי שקיבלתי את האישור ועכשיו בנוסף "לקוד מחלה כרונית" (שכנראה יש לי בגלל בעיית הקרישה ולא ידוע לי שאי פעם ביקשתי אותו) נוסף לי התואר המפוקפק "קוד מחלה קשה". כרגע אני מבררת מה נותן לי תואר זה אבל לפי מה שהבנתי יעשו לי פחות בעיות עם אישורים לכל מיני בדיקות ורק בשביל זה, זה היה שווה.

קוד מחלה קשה – משפיע אלי בשתי צורות – מצד אחד הוא נותן לי לגיטימציה להיות חולה – תווית לעולם שאני כזו. זה נשמע מצחיק אבל זה נותן לי לגיטימציה להיות פשוט מי שאני כי זה רשום אז זה קיים אבל בהיפוכו של דבר – זה גם מאוד מלחיץ להכנס לרובריקה הזו. אין לי שום טיפול מיוחד אלא מעקב אבל התואר הזה שם אותי עבור עצמי במקום הזה וזה חבל.

מה לעשות אלו החיים – הסתבר לי שיש לי בביטוח של הראל סעיף שאני מקבלת 100,000 שח אם מגלים לי מחלה קשה אז עכשיו אני מתחילה לברר על זה – אולי מכל ה"מר" יצא גם משהו מתוק. אז למרות שבעלי לא רוצה לנצל את זה שכנעתי אותו שכדי לנסות – אנחנו יצאנו עם חסרון כיס של 20,000 וגם הוצאות מטפלת ואובדן שעות עבודה של בעלי (ושלי כמובן) אז לא יקרה כלום עם הראל ישלמו קצת כך שנוכל להנות מהכסף ולנצל אותו לדברים טובים – כמו אולי חופשה עם הילדים בחול!! או כל דבר אחר.

למרות שהצלחתי לשכנע את בעלי, לא הצלחתי אפילו לעבור ב"דלת" של הראל  וכך תוך שניה הלכו להם כל המזומנים – לא יצא מזה כלום כי להראל יש סעיף קטן באותיות קטנות שבו מופיע לא כולל DCIS – אז הטיול הלך כמו שבא 😦

פוסט זה פורסם בקטגוריה BRCA, עם התגים , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה